Класически палачинки




Палачинки!
 Живеем във време, в което вече са измислени безброй вариации по темата. Палачинки с банан, с тиква, с различни видове брашна, без мляко, дори без яйца! Сладки, солени, всякакви! Нямам против. Пробвала съм и аз, правила съм даже и с магданоз! За мен си остават най-вкусните и най-добрите – тези, на които ме е научила мама. А имено – класическите, с почти точни пропорции и със сигурен доказан положителен резултат.
За около 13 броя от тези вкусни палачинки, ще са ви нужни следните продукти.Правя уточнение, че моят тиган е с около 20 см.диаметър и един черпак от сместта покрива идеално съда.

-          600 мл.прясно краве мляко (+100 мл.хладка вода, ако сместта стане прекалено гъста);
-          5 яйца;
-          350 гр.бяло пшенично брашно;
-          4 супени лъжици захар (тук често изневерявам на класическата бяла с нерафинирана кафява, защото много обичам карамеления й вкус);
-          щипка сол.
-          Краве масло за намазване на тигана, както и на всяка палачинка.

Разбивате яйцата с миксер заедно със захарта. Добавяте млякото и отново разбърквате. Добавяте брашното и солта и дообърквате до хомогенна смес. Консистенцията, която следва да се получи трябва да е като на боза. Ако е много гъста, може да добавите малко вода, с която да разредите.
На среден котлон изпичате палачинките върху намаслен тиган от двете страни. Аз мога да ги обръщам като професионалист –учила ме е мама, а нея-нейният бащаJ
За да се съдържат ароматни и еластични, ги редя една върху друга под похлупак, като върху всяка слагам малко парченце масло. Обикновено ползвам кутията за съхранение на торта.
Това е! Толкова е лесно и вкусно!
Приготвят се бързо – за всяка палачинка са й нужни, може би около 2 минути.
Не забравяйте, че може да си ги увиете и за навън – за кутията за обяд в училище или на работа:)
Желая ви усмихнат ден!