Пиле с розмарин и масло и люти чушлета в зехтин

Аз обичам да готвя! Обичам да гледам кулинарни предавания и като се сетя, че искам да направя нещо конкретно, нищо не може да ме спре. Понякога желанията ми да сготвя определено ястие ме спохождат в странни и късни часове за това и едва дочаквам сутринта. И ей така, тази сутрин, след среднонощни терзания реших, че е време за печено пиле. Освен това е нужно да се разнообрази положението с лютите чушлета. И след няколко месеца без месо, желанието ми се завърна. "Виновниците", които ме вдъхновиха са любимата ми кулинарка Филипа Гомеш и майсторът в областта Джейми Оливър. Та гледах тези дни предавания, в които последният готвеше  някакво пиле, а Филипа запържи люти чушлета със зехтин. Ми то, пилето и чушлетата си вървят идеално! Сетих се и за любимата си рецепта за пилешко от Джулия Чайлд, в която се използва розмарин и масло. Направих бърза справка в книгата на Манчев и Шишков и ето какво се получи. Аромат, вкус, чудо!
Необходими продукти:
- 1 цяло изчистено пиле;
- 2 глави лук;
- няколко скилидки чесън;
- 1 лимон;
- 1 голям морков;
- 150 гр.разстопено масло;
- розмарин, сол и черен пирер на вкус.
Измивате пилето и го намазвате отвътре и отвън със 100 гр. масло, розмарин, сол и черен пипер на вкус. Аз имах сушен розмарин, но ако ви се намират 2 стръка пресен, давайте!
Нарязвате единия лук на четири, а лимона на две и ги слагате в пилето. Другия лук нарязвате на лодки и го нареждате под и около него в тавичка, заедно с нарязаните на едро морков и няколко скилидки чесън. Доливате една чаена чаша вода и печете ястието покрито с алуминиево фолио в предварително загрята фурна на 200° за 40-50 минути. Когато е готово, махате фолиото, слагате върху него останалите 50 гр.масло и печете до коричка още 10-на минути. Доливате вода, ако това е необходимо. От мама си знам да поливам периодично месото със соса, за да не стане сухо. То тя си ме запали и по готвенето, де:)
А лютите чушлета просто ги запържвате в сгорещен зехтин от всички страни.

Коментари

vesela каза…
Вкусно, Жани:)