Рататуй с пресни и сушени домати, каперси и зелени подправки

Няма да ви лъжа. Идея си нямам каква е основната рецепта за рататуй. Не съм и търсила информация. Просто отворих последната си готварска книга, която ми дадоха в Лидл и я видях. Снимка с вкусни и примамващи запечени зеленчуци. Идеална рецепта за постните дни.
В посоченият вариант се ползват чери доматки, но аз сготвих рататуя с тези с нормалната големина :), добавих едно малко бурканче (около 300 мл.) сушени мариновани домати и така и така бях в съответния магазин (в който има всичко, което трябва за изпълнение на рецептата), видях на рафта едни малки симпатични бурканчета с каперси и си казах, че рецептата ще се пренаписва по моя си начин :)
Тези каперси ми напомниха на един случай отпреди повече от пет години, в който се бях вманиачила на тема миди "сен жак". Трябваха ми каперси и с любимия ми обикаляхме къде ли не. Накрая намерихме едни на цена десет пъти по-голяма от тази, на която ги купих днес. Пазарът се развива. Постоянно. Както и моето влечение към новости в семейното меню.








Та, за рататуя ще ви трябват:

- 3 средно големи тиквички;
- 3 средно големи домата;
- бурканче със сушени мариновани домати (около 300 мл.);
- 3 средноголеми глави лук;
- 3 скилидки чесън;
- 3 чаени лъжички каперси;
- розмарин, мащерка, босилек, сол, черен пипер на вкус;
- 3 чаени лъжички захар. ( аз ползвах фруктоза );
- 50 - на грама слънчогледово олио/зехтин или краве масло, и малко за запържване.

Започвате с лука. Нарязвате го на тънки кръгчета и го запържвате за кратко, докато омекне. Добавяте и почистените и нарязани на дребно скилидки чесън. Разстилате ги в тавичка като ги обърквате с посочените подправки и захарта. Върху лука слагате малко от олиото или маслото. Ако разполагате с пресни розмарин, мащерка и босилек, още по-добре и ароматно ще се получи. Отгоре редите едно след друго нарязаните колелца от тиквичките. Не ги белите, така че ги измийте добре. Нарязвате на колелца и измитите домати, и ги редите заедно със сушените между тиквичките. Слагате останалата част от олиото/маслото. Отгоре поръсвате с каперсите и още малко от зелените подправки.
Печете на 200 градуса в предварително загрята фурна за около 30 минути. Когато е готово, завивате тавата с фолио, изключвате печката и оставяте на топло чудното ястие или сервирате веднага.
Точно както обичам  - лесно и бързо:)
Да ви е сладко!

Жани

Коментари