Ориз с моркови, праз и мащерка

Тъкмо се затопли за малко, прибрах зимното яке, почнах да говоря на мъжа ми да сменя зимните гуми с летни, и хоп Баба Марта ми напомни, че още носи зимата със себе си. Ама на мен ми е пролетно вече в душата и няма да се дам:)
Когато наближи пролетта, винаги ми се прияждат тиквички с ориз и зелени подправки, и зеленчуков хляб. Вече през цялата година има тиквички, което е хубаво. Рецептата за зеленчуковия хляб ще я дам след няколко дни.
Днес обаче приготвих един много лесен ориз с моркови и праз лук. Това ястие е много подходящо, когато ви се прияде нещо бързо и лекичко, а и сме отново във време на пост.
Необходими продукти:
- 2 ч.чаши ориз/аз ползвах дългозърнест;
- 3-4 по-големи моркова;
- 1 връзка праз лук;
- сол на вкус;
- щипка сушена мащерка;
- вода;
- 2 супени лъжици слънчогледово олио.
Почиствате и нарязвате на едро морковите и праза. Морковите ги нарязах на едри жулиенчета, а праза на цилиндърчета:) Слагаме ги в дълбока тенджера да се запържат с олиото за около 10 минути, посоляваме, разбъркваме и добавяме ориза. Оставяме да се пържи още 5 минути,разбъркваме и внимаваме да не загори. След това доливаме вода, колкото да покрие ориза, слагаме мащерката, разбъркваме,намаляваме котлона и задушаваме ястието на затворен капак за около 15 минути. Нужно е постоянно да се разбърква/от сестра ми знам, че ориз се бърка с вилица/ и при необходимост да се долива вода.
Важно уточнение: Необходимото количество олио на мен ми бе напълно достатъчно, тъй като сготвих ястието в мултикукър. По принцип, ако се готви на тенджера в котлон най-вероятно ще ви трябва повече мазнина. Чашите вода, необходими за приготвянето на ориза са 3:1 или 2:1 в зависимост от самия ориз. Понякога се налага да доливате, а друг път не. От майка ми пък знам, че най-бързо става като ползваш гореща вода. Лично аз си я приготвям предварително в кана за завиране.
Да ви е сладко и дано всички да почувствате пролетта;)
Жани

Коментари