Толкова е удобно да не променяш






Толкова е удобно да не променяш нищо.
Толкова е удобно да не променяш нищо в себе си.
Правили са нещото преди мен толкова много време. Защо ми е да мисля. По-добре да не променям.
По-добре да си стоя на сигурно.
В черупката. Там е най-добре.
Дайте ми работа. Ще я върша както са я вършили преди мен. Няма да внасям промени. Промените водят до проблеми. Щом са го правили така, значи така трябва да бъде.
Защо ми е да мисля. Мислите носят смущение.
Как така ще променям начина, по който живея 38 години. С това се храня само! Така съм си добре. Щом баба е пържила всяка сутрин мекици в половин литър мазнина, и аз така ще правя. Винаги. Не, по-добре да не се променям!
Как така ще променям шрифта на документите! Та нали преди мен са писали на него 5 години. Не, не, по-добре си е така. Да не променям. Гледат ме. Ставам различен. Подозрително е.
Как така ще спра цигарите. Та, аз пуша вече две трети от живота си. За какво ми е да променям това!
Идва Великден. Ще се наям до пръсване с козунак. Не може инак. Защо ми е да не го правя. Така правя вече толкова време. Ако не изям всичко, ще ми се разсърдят. По-добре да не правя неща, които ще бият на очи.
И я да взема да спра с тия модерни нови храни - по-добре си е сигурното. Сигурното винаги го има в магазина!
И какво сега да уча и децата да са различни. Я да са като другите. Щом другите деца се учат да четат на 7, защо ми е да ги уча три години по-рано. Щом на другите деца купуват меденки и близалки, защо и аз да не го правя. Нищо им няма. Всички деца така или иначе се разболяват постоянно. Така е. Така каза педиатъра. Каза ми и да им давам имуностимулатори. Аз не го направих. А другите деца пият.Не, не, по-добре децата ми да бъдат като останалите. Иначе и тях ще ги гледат.
Всички хора смятат, че онази дето прави йога в парка на открито нещо не е в час. Сигурно е така, щом всички смятат така, нали...Така де, щом повечето хора са на едно мнение, то става вярно, нали...нали????
По-добре да разбера какво мислят. Да не стана за смях, че не съм разбрала. И да внимавам да не кажа някоя глупост. Като например, че вечер ми харесва да си почивам като чета книга, а не че не съм гледала онова предаване, в което си сменяли жените..И да взема да разбера нещо повече за работата си - какво ядат колегите, дали са се напили снощи, онази от съседната стая дали е преспали с оня отсреща, дали на банкета ще има лук в салатата...това изглежда са важните неща. Важните теми. Ще взема да се поразходя по коридорите и да се поогледам.
И тоя ден да свърши. Като вчера.
Гледат ме. Изглеждам замислена. Ще започнат приказки. Така е, като си мисля за промени. По-добре си е така. Да не променям нищо. Така е по-удобно. По-сигурно. И знаеш, че утре ще е пак същото.....
Напомни ли ви на някого този текст?
Жани




Коментари

Публикуване на коментар