Какво ядат децата/ Палео хранене

Ще започна публикацията с това, че не се числя към никоя група на начин на хранене. Старая се да готвя здравословно за мен и моето семейство, и смятам, че приготвянето на здравословна храна за своите деца е задължение на всяка майка. Живеем във време, в което се правят постоянни изследвания върху връзката между начина на хранене и здравето на човека. Имаме безкраен океан от информация, от нас зависи дали ще я търсим и как ще я използваме.
Чела съм не едно проучвания върху влиянието на консумацията на млечните продукти върху организма и съм абсолютно убедена, че след като порасне човек, те следва да бъдат сведени до минимум или да се изключат от неговото меню. Относно подрастващите в следкърмаческата възраст, смятам,че е добре да се дава на ден или чаша кисело мляко, или 100-150 гр.сирене, или същото количество кашкавал. Изумително е как стана толкова лесно, масово да се приема от родителите мнението, че детето почти задължително ще получи алергия от мед, ягоди или фъстъци, но не се говори за това, че прекомерната консумация на продукти, богати на лактоза и глутен застрашават много повече неговото здраве, и най-вече колко лесно става навик да се яде нездравословна храна и подобна на нея.

При децата наблюдавам захранване с нишестени кремчета, бебешки бисквити, богати на палмова мазнина и високо съдържание на захар, солети, меденки, близалки!!!!! ( да, тук споменавам меденките и близалки с удивителна! Има педиатърки, които казват, че не е проблем!!!!). Полудявам като видя малко дете в количка да си хапва зрънчо, снакс, чипс, пакетиран кроасан или някакъв друг вид подобен боклук. Друго си е - банан, ябълка, стафиди...тия неща децата не ги обичат! Ми, не - обичат ги, стига да знаеш, как да им ги предложиш! Сещам се, как преди близо две години, на детската площадка взимах със себе си кутия с нарязани плодове и като предлагах на други майки да вземат за своите деца, ми се отговаряше - "ми, той ТОВА не го яде", но когато отклонявах пакетчето с пръчици, направени от сгъстена пържена каша от какво ли не - се правеха коментари как не трябва да отказвам на момчетата да си хапват!!!
Ей, така, настръхвам като стане въпрос за хранене на деца и за това, откакто съм майка, ми стана мисия да приготвям ежеседмично поне два сурови десерта. През почивните дни, дори се наложи да приготвям на два пъти два вида десерта, тъй като прекарахме времето си с по-малките ми племеници, на които също им се услаждат. 
Да, имам в блога си, рецепти и за сладкиши, които са с бяло брашно, захар и мляко, но тях ги приготвям не по-често от веднъж на два-три месеца, дори. Да, добавям по една лъжица квасена сметана в крем супите, не не я използвам за нищо друго (като например, макарони или равиоли, поляти с две кофички от съответния продукт). Да, два пъти годишно правя обикновените палачинки, които се приготвят с един литър прясно мляко, но всъщност като кажа думата "палачинки" на моето семейство, се сещат първо за банановите и се изяждат до последната хапка през почивните дни.

Предполагам, стана ясно каква ми е основната идея за храненето. Следва да бъде разнообразно на основата на всички вещества ( нутриенти ), които са нужни за човека да бъде здрав и тялото му да фукционира оптимално, тоест качествен и количествен баланс между белтъчини ( повече за подрастващи и по-малко за пораснали хора:), въглехидрати и мазнини за енергия, фибри,  минерали, витамини, и разбира се вода ( хора, които не пият вода за мен са подозрителни, но това е друга тема:):):)

И така стигам и до палео начина на хранене. Тази категория в "рецептурника" я открих преди година и с удивление разбрах, че начина, по който храня себе си и семейството си е официално причислен в група и има дори написани книги по темата. Попаднах на долната картинка и на мига реших да я публикувам по темата. Източникът е споменат с отделен линк.

При палео храненето се хапват:
-месо, риба - варени/печени;
- плодове и зеленчуци,
- ядки,сушени плодове.
В този вид хранене, се изхожда от това, че предците ни са били със силни и функционални тела, със сигурност  не са страдали от затлъстяване или диабет.  Храната е била оскъдна и е трябвало да се борят за нея, т.е. имали са сила да си я набавят. Не са имали достъп до зърнени култури и не са рафинирали захар. Не са имали достъп до млечни продукти. 

С леки изменения (пия кафе и правя домашен, най-често безглутенов хляб), за мен това е най-здравословният и вкусен начин на хранене. Лесен е за поддържане и не изисква особено много време за приготвяне на ястия, основани на него.
Прилагам някои линкове с рецепти за основни ястия и сурови десерти по случая. 





Желая ви здраве и вдъхновение да го постигате!

Жани


Източник:cavemandietblog.com

Коментари