Йога за жени: Поза Камила, Ущрасана

При менструален дискомфорт, умора, безпокойство, респираторни проблеми или просто за тонизиране на гръбначния стълб, коремните органи и гръдния кош, се препоръчва практикуването на асана Ущрасана, поза Камила.
Тя се изпълнява като застанете на колене на пода. Краката са перпендикулярни на земята. В началото поставете дланите ниско върху кръста като пръстите сочат нагоре. Постепенно се опъвате назад докато докоснете петите. Ако може да обхванете с ръце стъпалата - добре, ако ли не - пак добре. Само ги изпънете назад. Старайте се да не напрягате врата си. Ако ви е комфортно отпуснете глава назад, ако усещате напрежение - недейте.
Ocтaнeтe в тaзи пoзa oколо 30 ceĸyнди. Зa дa излeзeтe oт нея cлoжeтe pъцeтe cи въpxy пpeднaтa чacт нa тaзa, вдишaйтe и пoвдигнeтe глaвaтa и тopca.
Хубаво е след това да релаксирате като се отпуснете напред в поза Дете.
Харесвам поза Камила. Винаги присъства в моя комплекс и е задължителна за огъвкавяване на гръбнака и особено преди изпълнение на поза Мост.
За жените е полезна с отпускащото си действие, най-вече при менструлни болки. Тонизира коремните мускули.

Напомням, че не съм йога инструктор и да не започвате практика, ако имате здравословни проблеми и имате някакви притеснения, първо се обърнете към вашия лекар.
Следвайте сигналите на телата и душите си, и ако нещо не чувствате свое, просто не го правете.

Приятна йога практика!
Жани

Коментари