Пропускане към основното съдържание

Йога за жени: Поза Камила, Ущрасана

При менструален дискомфорт, умора, безпокойство, респираторни проблеми или просто за тонизиране на гръбначния стълб, коремните органи и гръдния кош, се препоръчва практикуването на асана Ущрасана, поза Камила.
Тя се изпълнява като застанете на колене на пода. Краката са перпендикулярни на земята. В началото поставете дланите ниско върху кръста като пръстите сочат нагоре. Постепенно се опъвате назад докато докоснете петите. Ако може да обхванете с ръце стъпалата - добре, ако ли не - пак добре. Само ги изпънете назад. Старайте се да не напрягате врата си. Ако ви е комфортно отпуснете глава назад, ако усещате напрежение - недейте.
Ocтaнeтe в тaзи пoзa oколо 30 ceĸyнди. Зa дa излeзeтe oт нея cлoжeтe pъцeтe cи въpxy пpeднaтa чacт нa тaзa, вдишaйтe и пoвдигнeтe глaвaтa и тopca.
Хубаво е след това да релаксирате като се отпуснете напред в поза Дете.
Харесвам поза Камила. Винаги присъства в моя комплекс и е задължителна за огъвкавяване на гръбнака и особено преди изпълнение на поза Мост.
За жените е полезна с отпускащото си действие, най-вече при менструлни болки. Тонизира коремните мускули.

Напомням, че не съм йога инструктор и да не започвате практика, ако имате здравословни проблеми и имате някакви притеснения, първо се обърнете към вашия лекар.
Следвайте сигналите на телата и душите си, и ако нещо не чувствате свое, просто не го правете.

Приятна йога практика!
Жани

Коментари

Популярни публикации от този блог

Картофени мъфини

Тези чудни картофени кексчета са разбира се лесни и бързи за приготвяне, а освен това са и много подходящи за обяд, когато сме навън, за училищна или офис кутия.
Необходими продукти за 20-на бройки:
5-6 средно големи картофа; шепа нарязан салам; 3 яйца; ⅓ чаена чаша царевично брашно; 50 гр.краве масло; 50 гр.сирене; подправки  според вкуса.
Първото нещо, което трябва да направите е да сварите картофите и да ги намачкате след това на пюре. Овкусявате с подправки, които харесвате. Добавяте яйцата, маслото, сиренето и брашното и обърквате до хомогенна смес. Може да замените сиренето с извара или друг вид. Брашното - също, но аз предпочитам безглутеново и за това използвах царевично.



Изсипвате сместта във формички за мъфини и печете загрята фурна на 200° до златист загар.




Безглутенови лимонови мъфини

За мен това са най-вкусните мъфини, които някога съм опитвала! Много деликатни и пухкави отвътре. С аромат на лимон и ванилия, толкова уютни - иска ти се хем да ги ядеш,хем само да ги гледаш. Текстурата е като памук,а вкусът - завладяващ. Без глутен. Без захар.

Необходими продукти за 20 броя лимонови мъфина: 1 и ½ чаена чаша оризово брашно; ½ пакетче бакпулвер; кората и сокът на един лимон; 1 течна ванилия; 2 яйца; 100 гр.меко краве или кокосово масло; ½  чаена чаша разстопен мед; шепа стафиди.
Всичко както винаги е лесно и бързо. Смесвате брашното и бакпулвера. В отделна купа разбивате яйцата с меда и маслото. Обърквате всички съставки  заедно с ванилията и лимоновия сок и настъргана кора. Изсипвате в подходящи за мъфини формички. Печете на 180° на средна решетка докато кексчетата не се разпукат. Ако искате ги проверете с клечка за зъби, ако е суха - са готови. Стафидите ги сложих върху всяко по отделно да потънат, но вие може и да ги объркате в сместта.
Ами това е! Аз сега си мисля как искам да…

Чудни зеленчуково-гъбени кюфтенца

Уникални! Мнооооого вкусни и лесни!
За 10 -на кюфтенца са ви нужни:
- 2 големи картофа;
- 2 големи моркова;
- 2 шепи гъби. ИЗползвах шиитаке. Много ми харесват и в момента се продават на добра цена в Лидл.
- 4 разбити яйца;
- 3 супени лъжици царевично брашно;
- сол на вкус;
- олио за намазване.

Настъргвате картофите, морковите и гъбите на ренде или в кухненски робот. Отцеждате от водата. Добавяте яйцата, брашното и овкусявате. Разбърквате добре. Застелете с хартия за печене тавичка. Намаслете с олио. Оформете кюфтенца и печете в предварително загрята фурна на 180 °, до зачервяване.

Любима рецепта♡♡♡
Жани