Пропускане към основното съдържание

Главоколянна поза и поза дръвче






За ползите от йогата може да се изпише много. Днес реших да ви запозная с тези, произтичащи от главоколянната поза и поза дърво.
Главоколянната поза оказва благоприятно въздействие върху всички вътрешни органи, подобрява перисталтиката, укрепва гръбначния стълб. Редовното практикуване допринася за по-добра стойка и облекчаване на болки в гърба и кръста (само след консултация със специалист). За страдащи от някакъв възпалителен процес - дискова херния, увеличен черен дроб/далак, колит, гастрит или подобни, както и сърдечни проблеми, асаната не се препоръчва.
Легнете по гръб. Вдишайте дълбоко и бавно, и вдигнете ръцете над главата. Тялото е изпънато. След това постепенно се изправяте в седнало положение и издишвате бавно.
Навеждате торса напред като се стараете да не сгъвате коленете. Краката трябва да са изпънати един до друг. С пръсти обхванете стъпалата и опрете чело в коленете. Целта е гръбнакът да е максимално изправен.
Останете така известно време като започнете от половин минута и постепенно го увеличавате.
Излезте от позата като бавно върнете тялото си в изходна позиция. Дишайте спокойно.
Поза Дърво е поза на баланса. Укрепва краката, тонизира ги, както и раменните мускули. Подобрява стойката.
Изпълнява се като от изправено положение, поставите едното стъпало в началото на вътрешната част на срещуположното бедро. Дланите се събират заедно в близост до гръдния кош в позиция Молитва. Вдишвайки ръцете се повдигат нагоре към тавана (в моя случай към небето;). Гърбът е напълно изправен.
Задържа се в позата, като дишането е дълбоко и равномерно.
Лично аз понякога предпочитам да държа ръцете си сключени в позиция Молитва на гърба си, докато изпълнявам тази поза. Обикновено след ката изпълня Слънчевия комплекс, продължавам с нея своята йога практика.
* Аз не съм нито йога инструктор, нито лекар, така че, ако имате някакви съмнения относно дали асаните са подходящи за вас, се консултирайте със съответния специалист.Разбрала съм  че йогата е добра за мен и пиша само от личния си опит.
Пожелавам ви приятна йога практика, мир в душите, светлина в умовете и любов в сърцата!
Жани


Коментари

Популярни публикации от този блог

Портокалов пай без блат и глутен

Този портокалов пай е божествен! Мнооооого вкусен, ви казвам. И много лесен. Идеята за него взех от фейсбук страницата - Tasty Gluten Free Cooking.

Необходими продукти:

2 портокала; 3 яйца; 1 чаена чаша оризово брашно; 1 течна ванилия; 2 супени лъжици кокосово масло; ½ чаена чаша подсладител. Аз използвах кафява захар.



Обелвате портокалите и ги слагате да омекнат на пара. Когато са готови, ги пасирате. Добавяте към пюрето от портокали, разбити три яйца, оризовото брашно,кокосовото масло,ванилията и избрания подсладител. Отново пасирате до еднородна смес и изсипвате в подходящ за целта съд за печене. Аз пекох в застлана с хартия за печене керамична форма, на средна решетка, на 180° до медна коричка. Около 40 минути.

Това е. Имате чудесен ароматен портокалов сладкиш.


Картофени мъфини

Тези чудни картофени кексчета са разбира се лесни и бързи за приготвяне, а освен това са и много подходящи за обяд, когато сме навън, за училищна или офис кутия.
Необходими продукти за 20-на бройки:
5-6 средно големи картофа; шепа нарязан салам; 3 яйца; ⅓ чаена чаша царевично брашно; 50 гр.краве масло; 50 гр.сирене; подправки  според вкуса.
Първото нещо, което трябва да направите е да сварите картофите и да ги намачкате след това на пюре. Овкусявате с подправки, които харесвате. Добавяте яйцата, маслото, сиренето и брашното и обърквате до хомогенна смес. Може да замените сиренето с извара или друг вид. Брашното - също, но аз предпочитам безглутеново и за това използвах царевично.



Изсипвате сместта във формички за мъфини и печете загрята фурна на 200° до златист загар.




Безглутенови лимонови мъфини

За мен това са най-вкусните мъфини, които някога съм опитвала! Много деликатни и пухкави отвътре. С аромат на лимон и ванилия, толкова уютни - иска ти се хем да ги ядеш,хем само да ги гледаш. Текстурата е като памук,а вкусът - завладяващ. Без глутен. Без захар.

Необходими продукти за 20 броя лимонови мъфина: 1 и ½ чаена чаша оризово брашно; ½ пакетче бакпулвер; кората и сокът на един лимон; 1 течна ванилия; 2 яйца; 100 гр.меко краве или кокосово масло; ½  чаена чаша разстопен мед; шепа стафиди.
Всичко както винаги е лесно и бързо. Смесвате брашното и бакпулвера. В отделна купа разбивате яйцата с меда и маслото. Обърквате всички съставки  заедно с ванилията и лимоновия сок и настъргана кора. Изсипвате в подходящи за мъфини формички. Печете на 180° на средна решетка докато кексчетата не се разпукат. Ако искате ги проверете с клечка за зъби, ако е суха - са готови. Стафидите ги сложих върху всяко по отделно да потънат, но вие може и да ги объркате в сместта.
Ами това е! Аз сега си мисля как искам да…