Огретен с пилешко, картофи и резене

Моят мъж не ядеше огретен. До момента, в който му сервирах този...
Този огретен е превъзходен! С прекрасен сметанов вкус, който те кара да искаш да изядеш цялата тава:)
Вдъхновението ми дойде от рецепта от BBC Good Food, но разбира се доукрасих нещата и направих ястието така както усетих, че трябва да бъде. Изобщо всяка рецепта я правя така както усещам, че ще е най-добре. Не се придържам към пропорции ( с изключение на тези в сладкарството, че там нещата може рязко да се объркат)

Та, за този чуден огретен са ви нужни:
- 5-6 средноголеми картофа;
- 1 глава резене или 2 кромид лук;
- 5-6 скилидки чесън;
- 300 гр.пилешко месо, нарязяно на жулиени;
- 500 мл.квасена сметана;
- краве масло за намазване;
- сушена мащерка и сол на вкус.

Първо сварявате за кратко картофите. Когато се изстудят, ги нарязвате на кръгчета.
В тиган загрявате малко масло, в което задушавате първо резенето, а след това без него жулиените и скилидките чесън, овкусени със солта и мащерката. Когато месото побелее и от двете страни, добавяте сметаната и разбърквате. Оставяте да къкри няколко минути.
След това в намаслен огнеупорен съд, подходящ за печене, редите картофи, след това пилешкото и фенела, и накрая завършвате отново с картофи. Намазвате ги с масълце и печете на 200° първо под фолио, а след това без него, докато се зачервят. За време няма да пиша - всяка фурна е различна. На моята май й трябваше около половин час за първата фаза...

Жани

Коментари

vesela каза…
У дома пък всички обичаме огретен. Обаче чуят ли нов продукт - заключват устните и не опитват:) Чудя се да рискувам ли да приготвя и да си трая, или само за мен да спретна, имам глава резене в хладилника, която гледат подозрително:))Мислех да си приготвя ризото с нея, но ми допадна предложението ти, Жани!
janipetrova каза…
На мен резенето много ми харесва:) Ако искаш виж и другото ми предложение с него - телешкото:)