Дал къри

Това е любимата ми рецепта за леща. Всъщност вкъщи само тази се приема.
Бях я прочела в една книга с индийски рецепти преди години и вече правя всичко според спомен и предпочитания. В интернет съм виждала различни варианти, но на мен най-ми хареса този от книгата.
Какво ви трябва:
- 1 чаена чаша леща
- слънчогледово олио,
- няколко карамфилчета,
- 1 чаена лъжичка канела,
- 2 чаени лъжички смес къри,
- 1 нарязан на дребно морков,
- 1 нарязана на дребно люта чушка,
- 4-5 нарязани скилидки чесън,
- сол на вкус
- 2-3 супени лъжици кетчуп или доматено пюре.
Сварявате лещата и отцеждате. Посолявате на вкус.
В отделен съд запържвате за няколко минути карамфилчетата, канелата, моркова, чесъна, чушката и кърито. Обърквате всичко заедно с лещата и кетчупа/доматеното пюре и имате вече чудно ястие за обяд или вечеря.
Ако ви идва в повече лютото, може да пропуснете чушката.
Жани

Коментари