Пропускане към основното съдържание

Вестник "Козлодуй днес" за мен



 
Мили читатели на блога ми, 
копирам статия, която беше публикувана за мен в бр.480 (491) на вестник "Козлодуй днес".
Прилагам активен линк към нея.
Благодаря на репортерката Зорница Коларова за топлите думи и вниманието, с което ме е описала.


Когато любовта ражда любов

23.11.2015

Когато любовта ражда любов
Божана Петрова е едновременно много неща. Тя е вдъхновена и благодарна жена, която се радва на живота и винаги търси нови поля за изява. Тя е една прекрасна и усмихната млада дама, която е съумяла да запази в себе си малкото замечтано момиче. Тя е майка, съпруга, дъщеря, сестра и преди всичко  приятелка. Божана Петрова е с неукротим дух, който вечно копнее за промяна. Тя е добронамерена, но не се самоопределя като добра, защото смята, че в природата добро и зло не съществуват. За това определя себе си просто като щастлив човек.
Блогът и нещата от живота
Позитивната Жани има свой личен блог в интернет пространството, който е отражение на нейните интереси. В него тя пише и публикува неща за всичко, което я вдъхновява.
„Обръщам сериозно внимание на българските празници през годината, и се надявам, до Коледа да затворя цикъла. Най-често, обаче, пиша за нещата от живота, такива каквито ги усещам- за чисто човешките отношения. За това как не бива да изгубваме себе си и способността си да виждаме хубавото всеки ден. За това, че забравяме да благодарим за слънцето, за това, че сме се събудили живи и здрави, за семейството си, за храната си, за Земята, по която стъпваме, за всичко, че сме тук и сега. Обръщам внимание на женското начало и на това как всяка жена заслужава да изживява нейните си моменти на почивка и вдъхновение /Не, че мъжете не заслужават, напротив. Но моята гледна точка е женска - ин/. От време на време публикувам ревюта на прочетени от мен книги. В блога си имам теми за ангели, за кристали, за йога и някои любими рецепти. Понякога публикувам и стихотворения от двете ми стихосбирки „Бял ден” и „Моят бряг..още съм там" /втората ще излезе през декември тази година/.  В блога ми се вижда и огромната  любов  към морето”, разказва чаровната Божана Петрова.  
 
Рецептите и семейството на Жани
Колоритната дама измисля разни рецепти, за да зарадва своите момчетата вкъщи. Тя твърди, че вдъхновението й за приготвените ястия е спонтанно - решава, предлага, одобрява се и действа на секундата. „Понякога се вдъхновявам от нещо, което ме е заинтригувало от някой от блоговете, които следя, друг път пък от кулинарно предаване. Но най-често моето вдъхновение, това е празничното усещане. Не е нужно някой да има рожден ден, за да направя торта или пък да е Коледа, за да приготвя канелени меденки, например. Обичам да се наслаждавам на храната, както и на живота. Имам прекрасно семейство - моята сбъдната мечта. Мъж, с когото сме влюбени вече единадесет години, който ме подкрепя във всичките ми начинания и се грижи за нашия комфорт и две прекрасни деца. Отгледана съм от родителите си с много любов и съответно предавам тази любов и на моите съпруг, и деца. Позитивността я черпя главно от семейството си. Знам, че за да са добре те, трябва и аз да бъда, затова и се грижа за себе си и енергията си. Имам си моите ритуали, които ме поддържат женствена и вдъхновена. Практикувам йога, много обичам да плувам. Старая се да имам своите си моменти на усамотение, когато мога да чуя мислите си. Много е важно да умеем да отсяваме кое е родено от нашия ум и кое - вкарано отвън. Обожавам да чета и да се разхождам. Обичам факта, че в момента живея на място, от където мога да се любувам на река Дунав. Водата ме омиротворява. Копнея постоянно за морето, и когато имам възможност не пропускам бъда близо до него. Почти през цялото време, през което не спя, слушам музика. Все достъпни неща, които ме зареждат, но никога не забравям, че щастието зависи само от моето решение да го изпитам”, допълни тя.
 
Безработна, но позитивна
Въпреки че в момента младата дама е безработна – това не й пречи да бъде позитивна и много усмихната. „В момента не работя. Досега съм била банков служител в Козлодуй и в София. За мен банката винаги ще си остане в сърцето ми. Работила съм много и отдадено. За мен клиентът винаги е бил на първо място и съм се старала при всички случаи да бъде обслужен както професионално, така и по човешки, и с разбиране към всеки един възникнал проблем. Кой знае - може един ден пътят ми отново да мине оттам... Най-интересното в момента при мен е, че подготвям излизането от печат на новата ми стихосбирка „Моят бряг...още съм там", която е посветена на всичко, което ме е вдъхновявало през последните три години. Първата „Бял ден" я написах за моя мъж. Подготвям и материали за женската енергия и зареждащи ритуали, смятам да обърна повече внимание на това как можем в домашни условия да си правим разкрасителни процедури с природни и достъпни средства”, споделя Жани.

За йогата

Жани свързва йогата със здраво тяло и спокоен ум, каквито всъщност и тя самата в приятен разговор с нас ни показа, че притежава. „Практикувам йога вече, може би десет години, но в никакъв случай не професионално. Далеч съм от това да застана на главата си, например. Много харесвам въздушната йога. Като цяло  ми харесва това, че се разтягам и почивам по време на практиката. Чувствам се по-гъвкава и с по-здрав гръбнак. А гръбнакът е в основата на това тялото да се запази за по-дълго време младо и здраво. В блога си имам публикация с показани асани от мен, които оказват благотворно влияние при болки в кръстта. В началото започнах с книгата на Б.К.С. Айенгар "Светлина върху йога", която ми даде добро начало. За моите предпочитания, обаче, я смятам за твърде динамична и силова. Затова продължих практиката си с по-бавни и плавни движения. В последствие разбрах за новото течение в йогата - Ин Йога, която е насочена главно към жените и особеностите на тяхната физиология. Препоръчвам дисковете на Светла Иванова с йога практики, особено за начинаещи. Една от любимите ми асани е гледащо надолу куче, Адхо Мукха Шванасана.Тя е много полезна за гръбначния стълб”, пояснява Божана Петрова.

Зорница Коларова



Коментари

  1. Жани, поздравления за изявата. Мисля, че описанието във вестника съвпада с моята представа за теб! Много си красива на снимките, а това до теб сигурно е твоя мъж - мечта:), желая ви все така да се обичате, ние сме с малка преднина - 28 години:).
    Отдавна се каня да ти пиша и тук да ти благодаря, но напоследък времето ми е много кът...Наисиина при теб намерих толкова позитивизъм, толкова увереност, че това допринесе да взема отдавна тлеещо решение и да сменя работата си. На старото място се чувствах много зле...Вслушах се в думите ти и ти благодаря!
    Бъди сигурна, че не са напразни и който има очи и сърце да се вслуша - няма да сгреши. Пожелавам и на теб да намериш успешна реализация! Работата в банка и мен ме е привличала, явно и образованието ни е подобно...в тази връзка някой беше казал "по добре счетоводител с душа на поет, отколкото поет - с душа на счетоводител" :)), ние с теб сме от първите:))
    А йогата ми е интересна, ама пусто време нямам за нищо:))
    Много объркано написах всичко, но вече ми се спииии...
    Прегръдка и още веднъж благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. От сърце благодаря, Весе за прекрасните думи! Благодаря за доверието. Благодаря за интереса. Благодаря за светлото посвещение.
      Знаеш ли, аз също се вдъхновявам от теб:) Например, ти все казваш, че нямаш време, но винаги намираш за най-важното за теб, а именно - семейството ти и това да ги правиш щастливи! Това е - човек има време винаги за това, което обича. Все повтарям на моите деца, че няма "не мога", има "не искам" :)
      Благодаря и за вдъхновението за вкусните рецепти☆

      Изтриване

Публикуване на коментар

Популярни публикации от този блог

Портокалов пай без блат и глутен

Този портокалов пай е божествен! Мнооооого вкусен, ви казвам. И много лесен. Идеята за него взех от фейсбук страницата - Tasty Gluten Free Cooking.

Необходими продукти:

2 портокала; 3 яйца; 1 чаена чаша оризово брашно; 1 течна ванилия; 2 супени лъжици кокосово масло; ½ чаена чаша подсладител. Аз използвах кафява захар.



Обелвате портокалите и ги слагате да омекнат на пара. Когато са готови, ги пасирате. Добавяте към пюрето от портокали, разбити три яйца, оризовото брашно,кокосовото масло,ванилията и избрания подсладител. Отново пасирате до еднородна смес и изсипвате в подходящ за целта съд за печене. Аз пекох в застлана с хартия за печене керамична форма, на средна решетка, на 180° до медна коричка. Около 40 минути.

Това е. Имате чудесен ароматен портокалов сладкиш.


Картофени мъфини

Тези чудни картофени кексчета са разбира се лесни и бързи за приготвяне, а освен това са и много подходящи за обяд, когато сме навън, за училищна или офис кутия.
Необходими продукти за 20-на бройки:
5-6 средно големи картофа; шепа нарязан салам; 3 яйца; ⅓ чаена чаша царевично брашно; 50 гр.краве масло; 50 гр.сирене; подправки  според вкуса.
Първото нещо, което трябва да направите е да сварите картофите и да ги намачкате след това на пюре. Овкусявате с подправки, които харесвате. Добавяте яйцата, маслото, сиренето и брашното и обърквате до хомогенна смес. Може да замените сиренето с извара или друг вид. Брашното - също, но аз предпочитам безглутеново и за това използвах царевично.



Изсипвате сместта във формички за мъфини и печете загрята фурна на 200° до златист загар.




Безглутенови лимонови мъфини

За мен това са най-вкусните мъфини, които някога съм опитвала! Много деликатни и пухкави отвътре. С аромат на лимон и ванилия, толкова уютни - иска ти се хем да ги ядеш,хем само да ги гледаш. Текстурата е като памук,а вкусът - завладяващ. Без глутен. Без захар.

Необходими продукти за 20 броя лимонови мъфина: 1 и ½ чаена чаша оризово брашно; ½ пакетче бакпулвер; кората и сокът на един лимон; 1 течна ванилия; 2 яйца; 100 гр.меко краве или кокосово масло; ½  чаена чаша разстопен мед; шепа стафиди.
Всичко както винаги е лесно и бързо. Смесвате брашното и бакпулвера. В отделна купа разбивате яйцата с меда и маслото. Обърквате всички съставки  заедно с ванилията и лимоновия сок и настъргана кора. Изсипвате в подходящи за мъфини формички. Печете на 180° на средна решетка докато кексчетата не се разпукат. Ако искате ги проверете с клечка за зъби, ако е суха - са готови. Стафидите ги сложих върху всяко по отделно да потънат, но вие може и да ги объркате в сместта.
Ами това е! Аз сега си мисля как искам да…