Замириса на...Коледа♡ Домашна баклава

Много обичам Коледа, знаете:) А колко пък обичам баклава:) По принцип харесвам всякакви турски десерти и все ми се прияждат, но все не се сещам да си приготвя. А предполагам и това знаете - не обичам да си купувам готови десерти. Обичам да си готвя сама. Когато ми се иска да си хапна торта - си я правя, когато ми се доядат бонбони " Рафаело" - също. Ето линк към рецептата с последните. Скоро мисля да си купя и пекарна за хляб, защото като започна да чета съставките на купешкия върху опаковката ми се отяжда, а пък имам проблеми с китките и не мога дълго време да меся.
Та, винаги съм свързвала мириса на баклава с Коледа. При моите родители този празник е на особена почит, и винаги има баклава на масата по случая.
А и лятото отмина, какво ще се бавя с подготовката. Мама прави едни завъртяни и поръсени малки баклавички и ми обясняваше по телефона как да постигна нейния ефект, но не! Къде ти търпение да се чака. Трябва да се яде баклава сега! Домашна. По най-бързия начин. Та, разлистих една книжка с източни мъдрости за храната и ето какво сътворих.
Необходими продукти:
- 1 пакет по-грубички точени кори;
- 1 и 1/2 ч.ч. смлени орехи ( около 200 гр);
- 1 ч.л. канела;
- 150 гр. краве масло + 1/3 ч.ч. олио
За сиропа: от известно време спрях да ползвам захар и подслаждам всички десерти и напитки с ФРУКТОЗА. Плодовата захар върши същата работа, по никакъв начин не усещаш промяна, а в същото време не покачва гликемичния индекс така както обикновената захар и е по-добре да се ползва както заради здравето, така и заради линията.
И така:
- 2 ч.ч. фруктоза;
- 3 ч.ч. вода за пиене;
- 1 течна ванилия;
- сокът на 1 лимон.
Всичко се приготвя много лесно. Загрявате фурната на 180 ° . През това време в намаслена тавичка редите половината от корите, намазвате ги с част от маслото, което сте разстопили и смесили с олиото. Поръсвате със смлените орехи и канела. Отгоре слагате другата половина от корите. Нарязвате внимателно на триъгълници и заливате обилно с маслото. Слагате да се запече отгоре и отдолу докато не хване приятна розона коричка. През това време си приготвяте сиропа. Слагате да заври водата и когато това стане, добавяте фруктозата. Непрекъснато бъркате с дървена лъжица. Сипвате лимоновия сок и ванилията. След няколко минути махате от котлона.
Когато баклавата е изпечена достатъчно,  я оставяте да изстине на стайна температура. След това я заливате със сиропа и оставяте в хладилник за една нощ. ( е и след три часа е вкусна, но като престои става още по-добре )
И така, да ви е сладко. С чаша вода и кафенце е идеална за раздумка:)
Жани

Коментари

  1. Жани, готова съм да седна на раздумка, пък и с баклава...
    Ама каква ти Коледа, бре - лятно момиче, още ще има лято, па макар "циганско":)
    Иначе - пак се припознах в написаното - и аз обичам много Коледата и винаги правя баклава. И десерти не обичам купешки, ама никак. И твоята баклава ми хареса.
    Ако искаш опитай с по-малко количество вода за сиропа, като е по-гъст на мен лично повече ми харесва, баклавата стои по-хрупкава.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Весе, за мен сезоните са лято и Коледа:) Или е слънчогледово или студено:)
    Важното е да намираш нещо за себе си;)
    Баклавата се изяде, а вкъщи настояват за още - така че следващия път ще пробвам по твоя начшн - с по-малко вода:)

    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар