Ревю: " Моята прекрасна книжарничка", Петра Хартлиб

Заглавие: " Моята прекрасна книжарничка"
Автор: Петра Хартлиб
Страници: 162
Издател за България: Ciela
Корична цена: 13.90 лв
След като прочетох тази книга се убедих - и аз искам да имам книжарница. Убедих се и в друго - че ако реализирам тази своя мечта, едва ли ще имам време за другата си - да чета на работното си място и за това да ми дават пари. Едва ли ще ми остава време, макар че действието на съответния роман по истински случай се развива във Виена и предполагам, че там е доста по-натоварено от нашите български книжарници. Макар че, имам приятелка, която работи в книжарница  ( разбира се - любимата ми ;) и там работата си е много.
...
Но за книгата - започнах я в София. Част е от книжните подаръци за рождения ми ден от моя прелестен мъж :) Завърших я на морския бряг и най-вероятно за това се отнесох в романтични мечти. И понеже толкова се размечтах, в следващата, която започнах също чета за книжарничка, без да говори заглавието за това.
Отнесох се съвсем....
За мен " Моята прекрасна книжарничка" е като блог -дневник. Описват се нещата такива каквито СА. Описва се ненадейното сбъдване на една неподозирана мечта. Петра Хартлиб и съпругът й Оливер от Хамбург, си купуват като на шега, чрез ebay книжарница, която се нуждае от основен ремонт, нов облик, нова търговска визия и на всичкото отгоре е във Виена. Започва едно трескаво време за семейството им на взимане на кредити, напускане на удобни служби с постоянен доход, промяна на местожителство, съчетаване новото начинание с отглеждане на децата им. И всяка нощ, колкото и недостатъчна за съня им да е тя, те се питат " Постъпихме ли, правилно?". Книжарничката се развива добре, имат редовни клиенти и след време вече са сигурни, че са постъпили правилно.
Пътят на една мечта може да мине през много трудности. Но ако е част от Пътя ти, всичко ще работи, за да се реализира.
Книжката е кратка и няма да ви разкривам повече, за да може да й се насладите. Чете се за ден, въпреки че през последните три седмици при мен нещата се развиваха по начин, по който нямах време за любимото си занимание.
Сега ви оставям с " Моята прекрасна книжарничка", а аз отварям " Магазинчето на мечтите"
Малко цитати:
Стр.32
"- Как искаш да празнуваш рождения сш ден?
- В мълчание."
Стр.49
" Докато размята неуморно коса, аз се сещам за дневното й аз, когато с ангелско търпение представя на млади майки книжки с картинки за тяхната челяд. Разказва им за еднорози с ламета и за книжки за първолачета с понита."
Стр.119
" В днешно време конкуренцията не е по големите търговски улици или в моловете. Конкуренцията на всички книжари, независимо дали са големи или малки, е в интернет и се казва Amazon. Храни се от мързела и безмозъчността на хора, които пълнят кошницата си с две-три кликвания и опразват банковата си сметка, които вече не излизатот дома си или работното си място, защото нямат време или си внушават, че нямат време. И три дни по-късно куриерската служба им носи книги, дрехи, обувки, дискове, тостери и какво ли не нещо до вратата.
....
- Защо поръчваш при Amazon, след като живееш в къща с книжарница?
- И аз не знам, практично е някак си. Поръчвам винаги през нощта и ми се маха от главата.
- Ама и при нас можеш да поръчаш!
- Всичко?
- Всичко. Освен това книгите навсякъде са на една цена.
- Знам.
..."

Коментари