Житни бонбони с рожков и кокосови стърготини

Предполагам, вече сте разбрали, най-обичам десертът да съм си го направила аз. Всичките тия пакетирани подобия на храна не ги одобрявам и колкото и да са вкусни, избягвам да ги купувам. Особено за подрастващите съм на мнение, че не следва да се дават.
Ето какви бонбони успяха да сътворят моят ум и ръце в днешния слънчев ден. Разбира се, са много лесни. Обичам да готвя, но харесвам да правя прости неща, които не се нуждаят от много време. През годините съм правила много торти, като усъвършенствах не толкова вида им колкото вкуса и леснотата на изпълнението им. Скоро мама имаше рожден ден и й направих чудно тирамису, като за час успях да направя и нейното и още едно. Съжалявам, че не го снимах, но рецептата можете да видите ето тук - в един от любимите ми блогове.
Занапред смятам да си снимам и публикувам тортите:) Така де:)
Да се върнем на бонбоните.
Необходими продукти за 20-на броя:
- 1/2 ч.ч. пшеница, която сварявате по указания на опаковката начин;
- 2 супени лъжици мед;
- 1 супена лъжица рожково брашно;
- 2 супени лъжици тахан. Аз ползвах сусамов;
- 1 супена лъжица кокосово масло;
- 50 гр.кокосови стърготини.
Прекрасното на този вид бонбони е освен, че са домашни и са с установен произход, за разлика от пакетираните, и че можете да комбинирате различни неща. Може да замените рожковото брашно с чисто какао, кокосовото масло с краве, да добавите ядки също. Този вариант, който аз ви представям е вегански и без да съм веган, има неща в тяхната "десертна" кухня, които много ми допадат и за това предпочитам да правя бонбоните така. Преди година си измислих и много лесен шоколад, чиято рецепта е включена в този пост, но мисля скоро да му посветя отделна публикация.
Относно рожковото брашно - смятам, че особено за малки деца, на които трябва да им измисляш десерти, е по-подходящо от какаото. На вкус е почти същото, полезно е както какаото, но не води до възбудимост и спокойно вместо мляко с какао, може да направиш мляко с рожков, без малкият човек да забележи;)
Да се върнем на бонбоните. След като сварите житото, го отцеждате и премивате с хладка вода. Хубаво е да се изчака да поизсъхне, но както и друг път съм казвала - невинаги лакомията търпение има. За това идват на помощ любимите ми кокосови стърготини. Смесвате ги с житото и, освен че поемат  част от влагата, създават и добра спойка да не се разпадат бонбонките. Добавяте тахана, рожкова, меда и разстопеното на водна баня кокосово масло ( ако сте го държали в хладилник ) и обърквате добре. Оформяте топчета, нареждате ги в удобен съд и ги слагате в хладилник. Като стегнат са готови;)
Виждате ли, дълъг пост, много обяснения, а е толкова лесно и бързо;)
Добър апетит!
Жани

Коментари