Асани, облекчаващи болки в кръста





На всеки човек му се случва понякога да се преумори, а всекидневно е нужно да отделяме време за почивка. Аз знам, че е важно да слушаш сигналите на своето тяло и да му даваш това, от което има нужда.
От както съм майка знам, че вместо да се навеждаш е по-добре да клякаш, или поне да го правиш с изпънат гръб, а не да се прегърбваш; че когато сядаш е добре гърбът ти да е изправен; че когато имаш възможност е добре да седнеш или дори да полегнеш. Знам, но понякога забравям:) И така забравих и на снимките съм с болки в кръста, поради това, че реших да вдигам тежко с наведен гръб сутринта:)Това са си мои изводи. От опит. Когато седиш на земята, за мен е най-добре да седнеш по турски с изправен гръб, а най-добре в лотос или полу-лотос. От много години практикувам йога. Не умея сложни асани, но тези, които правя ми носят удовлетворение и тялото ми се чувства добре.
Ще ви запозная с три много лесни пози, който облекчават болки в кръста, а ако се практикуват редовно е много възможно и никога да не ги получите. Съществуват безброй асани, които укрепват и тонизират гърба, включително "свещ", "мост" и "рало", които сме ги правили в училище в час по физическо. Посочените, обаче се изпълняват, когато нямаме оплаквания в кръста, докато долните три може да се извършват за облекчаване на болки.
Аз не съм нито йога инструктор, нито лекар, така че, ако имате някакви съмнения относно дали са подходящи за вас, се консултирайте със съответния специалист. Аз съм разбрала, че йогата е добра за мен и пиша само от личния си опит.

Една от любимите ми асани е "гледащо надолу куче", Адхо Мукха Шванасана.Тя е много полезна за гръбначния стълб.


Застанете в поза на четири крака. Изтеглете таза си възможно най-нагоре, така че тялото да образува 90 градуса. Петите трябва да са максимално към земята,а главата - наведена максимално надолу между ръцете.Важно е гърбът да бъде максимално изправен, а не да е "на дъга". Обтегнете добре ръцете. Краката не трябва да бъдат разкрачени. Дишайте равномерно. Задръжте по възможност най-малко 30 секунди, желателно е и над минута.
Тази поза е една от най-благотворните в йога. Разтяга и тонизира гръбнака. Абсолютно задължителна, ако желаете да поддържате здрав гръбнак. При редовно практикуване е много по-лесно да изпълнявате пози като мост, гледащо нагоре куче и др. Плешките се огъвкавяват и сковаността в раменете изчезва. В началото може да не достигате с пети земята, може дори да сте сгънали коленете. Акцентът тук е да не се прегърбвате.

Следващата показана асана е  Марджариасана, "котешка поза"
При нея се изпълняват два етапа - един при вдишване и един при издишване. Заставате на ръце и сгънати колене, изравнени с бедрата. Трябва да образувате форма на масичка. Вдишвате. Извивате глава нагоре, а кръста надолу. След това издишвате. Извивате главата надолу, а гърбът нагоре. Правят се десетина повторения.

janipetrova.blogspot.comjanipetrova.blogspot.com


Хубаво е да завършвате с поза Баласана, "детска поза". Тя се изпълнява лесно и е много приятна за разпускане. Застанете на колене. След това плавно се наведете напред, като държите ръцете си изпънати напред, на нивото на шията. Опитайте да долепите чело в пода. Стойте така, докато се чувствате добре. Дишайте през носа. Асаната е подходяща за отпускане на напрежението в раменете и гърба. Освождава напрежението в гръбнака, а от там се облекчава и главоболието.
За мен практикуването на асани е релаксация, медитиране, тонизиране и укрепване на цялото тяло, оформяне и лечение.
janipetrova.blogspot.com




Пожелавам ви една прекрасна йога практика, здраво тяло и мир в душите!
Жани













Коментари