Пропускане към основното съдържание

Асани, облекчаващи болки в кръста





На всеки човек му се случва понякога да се преумори, а всекидневно е нужно да отделяме време за почивка. Аз знам, че е важно да слушаш сигналите на своето тяло и да му даваш това, от което има нужда.
От както съм майка знам, че вместо да се навеждаш е по-добре да клякаш, или поне да го правиш с изпънат гръб, а не да се прегърбваш; че когато сядаш е добре гърбът ти да е изправен; че когато имаш възможност е добре да седнеш или дори да полегнеш. Знам, но понякога забравям:) И така забравих и на снимките съм с болки в кръста, поради това, че реших да вдигам тежко с наведен гръб сутринта:)Това са си мои изводи. От опит. Когато седиш на земята, за мен е най-добре да седнеш по турски с изправен гръб, а най-добре в лотос или полу-лотос. От много години практикувам йога. Не умея сложни асани, но тези, които правя ми носят удовлетворение и тялото ми се чувства добре.
Ще ви запозная с три много лесни пози, който облекчават болки в кръста, а ако се практикуват редовно е много възможно и никога да не ги получите. Съществуват безброй асани, които укрепват и тонизират гърба, включително "свещ", "мост" и "рало", които сме ги правили в училище в час по физическо. Посочените, обаче се изпълняват, когато нямаме оплаквания в кръста, докато долните три може да се извършват за облекчаване на болки.
Аз не съм нито йога инструктор, нито лекар, така че, ако имате някакви съмнения относно дали са подходящи за вас, се консултирайте със съответния специалист. Аз съм разбрала, че йогата е добра за мен и пиша само от личния си опит.

Една от любимите ми асани е "гледащо надолу куче", Адхо Мукха Шванасана.Тя е много полезна за гръбначния стълб.


Застанете в поза на четири крака. Изтеглете таза си възможно най-нагоре, така че тялото да образува 90 градуса. Петите трябва да са максимално към земята,а главата - наведена максимално надолу между ръцете.Важно е гърбът да бъде максимално изправен, а не да е "на дъга". Обтегнете добре ръцете. Краката не трябва да бъдат разкрачени. Дишайте равномерно. Задръжте по възможност най-малко 30 секунди, желателно е и над минута.
Тази поза е една от най-благотворните в йога. Разтяга и тонизира гръбнака. Абсолютно задължителна, ако желаете да поддържате здрав гръбнак. При редовно практикуване е много по-лесно да изпълнявате пози като мост, гледащо нагоре куче и др. Плешките се огъвкавяват и сковаността в раменете изчезва. В началото може да не достигате с пети земята, може дори да сте сгънали коленете. Акцентът тук е да не се прегърбвате.

Следващата показана асана е  Марджариасана, "котешка поза"
При нея се изпълняват два етапа - един при вдишване и един при издишване. Заставате на ръце и сгънати колене, изравнени с бедрата. Трябва да образувате форма на масичка. Вдишвате. Извивате глава нагоре, а кръста надолу. След това издишвате. Извивате главата надолу, а гърбът нагоре. Правят се десетина повторения.

janipetrova.blogspot.comjanipetrova.blogspot.com


Хубаво е да завършвате с поза Баласана, "детска поза". Тя се изпълнява лесно и е много приятна за разпускане. Застанете на колене. След това плавно се наведете напред, като държите ръцете си изпънати напред, на нивото на шията. Опитайте да долепите чело в пода. Стойте така, докато се чувствате добре. Дишайте през носа. Асаната е подходяща за отпускане на напрежението в раменете и гърба. Освождава напрежението в гръбнака, а от там се облекчава и главоболието.
За мен практикуването на асани е релаксация, медитиране, тонизиране и укрепване на цялото тяло, оформяне и лечение.
janipetrova.blogspot.com




Пожелавам ви една прекрасна йога практика, здраво тяло и мир в душите!
Жани













Коментари

Популярни публикации от този блог

Портокалов пай без блат и глутен

Този портокалов пай е божествен! Мнооооого вкусен, ви казвам. И много лесен. Идеята за него взех от фейсбук страницата - Tasty Gluten Free Cooking.

Необходими продукти:

2 портокала; 3 яйца; 1 чаена чаша оризово брашно; 1 течна ванилия; 2 супени лъжици кокосово масло; ½ чаена чаша подсладител. Аз използвах кафява захар.



Обелвате портокалите и ги слагате да омекнат на пара. Когато са готови, ги пасирате. Добавяте към пюрето от портокали, разбити три яйца, оризовото брашно,кокосовото масло,ванилията и избрания подсладител. Отново пасирате до еднородна смес и изсипвате в подходящ за целта съд за печене. Аз пекох в застлана с хартия за печене керамична форма, на средна решетка, на 180° до медна коричка. Около 40 минути.

Това е. Имате чудесен ароматен портокалов сладкиш.


Картофени мъфини

Тези чудни картофени кексчета са разбира се лесни и бързи за приготвяне, а освен това са и много подходящи за обяд, когато сме навън, за училищна или офис кутия.
Необходими продукти за 20-на бройки:
5-6 средно големи картофа; шепа нарязан салам; 3 яйца; ⅓ чаена чаша царевично брашно; 50 гр.краве масло; 50 гр.сирене; подправки  според вкуса.
Първото нещо, което трябва да направите е да сварите картофите и да ги намачкате след това на пюре. Овкусявате с подправки, които харесвате. Добавяте яйцата, маслото, сиренето и брашното и обърквате до хомогенна смес. Може да замените сиренето с извара или друг вид. Брашното - също, но аз предпочитам безглутеново и за това използвах царевично.



Изсипвате сместта във формички за мъфини и печете загрята фурна на 200° до златист загар.




Безглутенови лимонови мъфини

За мен това са най-вкусните мъфини, които някога съм опитвала! Много деликатни и пухкави отвътре. С аромат на лимон и ванилия, толкова уютни - иска ти се хем да ги ядеш,хем само да ги гледаш. Текстурата е като памук,а вкусът - завладяващ. Без глутен. Без захар.

Необходими продукти за 20 броя лимонови мъфина: 1 и ½ чаена чаша оризово брашно; ½ пакетче бакпулвер; кората и сокът на един лимон; 1 течна ванилия; 2 яйца; 100 гр.меко краве или кокосово масло; ½  чаена чаша разстопен мед; шепа стафиди.
Всичко както винаги е лесно и бързо. Смесвате брашното и бакпулвера. В отделна купа разбивате яйцата с меда и маслото. Обърквате всички съставки  заедно с ванилията и лимоновия сок и настъргана кора. Изсипвате в подходящи за мъфини формички. Печете на 180° на средна решетка докато кексчетата не се разпукат. Ако искате ги проверете с клечка за зъби, ако е суха - са готови. Стафидите ги сложих върху всяко по отделно да потънат, но вие може и да ги объркате в сместта.
Ами това е! Аз сега си мисля как искам да…