Кексчета с извара и таратор с тиквички

Първо малко уточнения: рецептата за кексчетата с извара я видях в сайта на треньорката Цвета Капитанова, ето тук - оригинална рецепта. Обаче, нали всичко правя по моите си виждания и малко я промених:) Относно таратора - как не съм знаела досега колко вкусни са суровите тиквички?! Гледала съм тук там рецепти за спагети, направени от тях, но не съм обръщала много внимание. А трябва;)
За изварата - много хора я смятат за безвкусна и общо взето са прави:) Съдържа високо количество протеини и е полезна, особено за подрастващи и хора, занимаващи се с физическа активност. Има си начини да се яде. Аз се убедих в нейната полезност, когато бях бременна. Тогава, за да не трупам излишна вода и да не се подувам, моята прекрасна лекарка ме посъветва да си хапвам извара ( разбира се безсолна, защото се губи ефекта ). Може би и за това не качих много килограми през бременността, при все че не ми даваха да шавам:)
Ето и рецептата за кексчетата:
- 0.600 кг обезсолена извара;
- 2 шепи стафиди;
- 2-3 нарязани на дребно кайсии и/или една праскова, и/или една круша, ябълка, и/или една-две шепи изчистени череши, или каквито плодове си харесвате. ( може би с диня и пъпеш няма да се получи ).
- 5 яйца;
- 1-2 супени лъжици мед.
Обърквате всичко, пълните съдържанието на формичките за мъфини и печете за около 15 минути в предварително загрята фурна на 180.
Не ги оставяйте без надзор, защото бързо се опичат.
За таратора няма какво да обяснявам. Всеки си го прави според вкуса. Давам ви го само като идея. Моята дойде от едно предаване по 24 kitchen. Вместо магданоз, ползвах любимите ми напоследък листа от мента. Настъргах една тиквичка, разбих кисело мляко с вода, овкусих с чесън, сол, черен пипер и олио, и готово:) Във въпросното предавяне запържиха чесъна с малко бахар и зехтин. Следвящия път ще го направя така.
Свежо решение за леко хапване в летните дни:)
Да ви е сладко!
Жани

Коментари

  1. Хм, и кексчетата ми харесват, а пък за таратора как не съм се сетила, аз правя таратор от почти всичко, само от тиквичка не съм, то моркови, репички, червено цвекло, зеле, маруля:)) Ще пробвам непременно и този - в двата му варианта, а може и трети да сътворя, ползвайки идеята:)
    Хубава седмица, Жани!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, точно се чудих какво да правя едно цвекло - обикновено го правя на крем супата за децата, или настъргано с моркови като салата. Но ето, че ми даде и идея за таратор:) Хубава седмица и на теб:)

      Изтриване

Публикуване на коментар