Баница с локум

Намерих тази рецепта в чудния блог на Веси -  От тука до Калисто и обратно, а тя от блога на Вероника. Щом я прочетох, реших, че е идеален вариант за съботно-неделните закусчици и бързо нагодих рецептата спрямо вкуса и нетърпеливостта вкъщи. Понеже поначало баницата се приготвя със захарен сироп, с който като се напои, трябва да престои, а няма кой да ме чака в събота сутрин, аз я направих без. Ако желаете да сложите сироп, следвайте линковете в началото на текста. По принцип се слагат и орехи, но тях също пропуснах. Освен това, направих двойна доза за плънката, тъй като ми свърши на половината баница.
Та, моят вариант на баницата с локум, е следният:
Необходими продукти:
- 1 пакет фини точени кори;
- 200 гр. разтопено краве масло + за намазване;
- 5 яйца;
- 1 ч.чаша захар;
- 1 ч.чаша брашно;
- 1 пакетче бакпулвер;
- 2-3 кутии локум.
Разбивате яйцата със захарта и маслото. Добавяте брашното и бакпулвера. Разбърквате до хомогенна смес. Върху намаслена тавичка ( аз слагам отдолу хартия за печене ), поставяте един лист кора, намазвате от плънката, отгоре слагате още един лист, откъм по-късата страна редите парчета локум и хубаво завивате на руло. След като наредите рулата в тавичката, ги мажете с разтопено масло и печете в предварително загрята фурна на 180 ° до златиста коричка. Аз първо слагам да се запече отдолу за 1-2 минути, както ме е учила мама;)
И така! Като е готова баничката внимавате да не се изгорите като я вадите, изключвате печката и като поистине си хапвате сладко-сладко;)
Да живеят чудните съботно - неделни закусчици;)
Жани

Коментари

  1. Жани, радвам се, че опита и че харесахте баничката! Без сироп е малко по-здравословна и не така калорична, така че харесва ми и твоя вариант.

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар