Пропускане към основното съдържание

Ориз с моркови, праз и мащерка

Тъкмо се затопли за малко, прибрах зимното яке, почнах да говоря на мъжа ми да сменя зимните гуми с летни, и хоп Баба Марта ми напомни, че още носи зимата със себе си. Ама на мен ми е пролетно вече в душата и няма да се дам:)
Когато наближи пролетта, винаги ми се прияждат тиквички с ориз и зелени подправки, и зеленчуков хляб. Вече през цялата година има тиквички, което е хубаво. Рецептата за зеленчуковия хляб ще я дам след няколко дни.
Днес обаче приготвих един много лесен ориз с моркови и праз лук. Това ястие е много подходящо, когато ви се прияде нещо бързо и лекичко, а и сме отново във време на пост.
Необходими продукти:
- 2 ч.чаши ориз/аз ползвах дългозърнест;
- 3-4 по-големи моркова;
- 1 връзка праз лук;
- сол на вкус;
- щипка сушена мащерка;
- вода;
- 2 супени лъжици слънчогледово олио.
Почиствате и нарязвате на едро морковите и праза. Морковите ги нарязах на едри жулиенчета, а праза на цилиндърчета:) Слагаме ги в дълбока тенджера да се запържат с олиото за около 10 минути, посоляваме, разбъркваме и добавяме ориза. Оставяме да се пържи още 5 минути,разбъркваме и внимаваме да не загори. След това доливаме вода, колкото да покрие ориза, слагаме мащерката, разбъркваме,намаляваме котлона и задушаваме ястието на затворен капак за около 15 минути. Нужно е постоянно да се разбърква/от сестра ми знам, че ориз се бърка с вилица/ и при необходимост да се долива вода.
Важно уточнение: Необходимото количество олио на мен ми бе напълно достатъчно, тъй като сготвих ястието в мултикукър. По принцип, ако се готви на тенджера в котлон най-вероятно ще ви трябва повече мазнина. Чашите вода, необходими за приготвянето на ориза са 3:1 или 2:1 в зависимост от самия ориз. Понякога се налага да доливате, а друг път не. От майка ми пък знам, че най-бързо става като ползваш гореща вода. Лично аз си я приготвям предварително в кана за завиране.
Да ви е сладко и дано всички да почувствате пролетта;)
Жани

Коментари

Популярни публикации от този блог

Портокалов пай без блат и глутен

Този портокалов пай е божествен! Мнооооого вкусен, ви казвам. И много лесен. Идеята за него взех от фейсбук страницата - Tasty Gluten Free Cooking.

Необходими продукти:

2 портокала; 3 яйца; 1 чаена чаша оризово брашно; 1 течна ванилия; 2 супени лъжици кокосово масло; ½ чаена чаша подсладител. Аз използвах кафява захар.



Обелвате портокалите и ги слагате да омекнат на пара. Когато са готови, ги пасирате. Добавяте към пюрето от портокали, разбити три яйца, оризовото брашно,кокосовото масло,ванилията и избрания подсладител. Отново пасирате до еднородна смес и изсипвате в подходящ за целта съд за печене. Аз пекох в застлана с хартия за печене керамична форма, на средна решетка, на 180° до медна коричка. Около 40 минути.

Това е. Имате чудесен ароматен портокалов сладкиш.


Картофени мъфини

Тези чудни картофени кексчета са разбира се лесни и бързи за приготвяне, а освен това са и много подходящи за обяд, когато сме навън, за училищна или офис кутия.
Необходими продукти за 20-на бройки:
5-6 средно големи картофа; шепа нарязан салам; 3 яйца; ⅓ чаена чаша царевично брашно; 50 гр.краве масло; 50 гр.сирене; подправки  според вкуса.
Първото нещо, което трябва да направите е да сварите картофите и да ги намачкате след това на пюре. Овкусявате с подправки, които харесвате. Добавяте яйцата, маслото, сиренето и брашното и обърквате до хомогенна смес. Може да замените сиренето с извара или друг вид. Брашното - също, но аз предпочитам безглутеново и за това използвах царевично.



Изсипвате сместта във формички за мъфини и печете загрята фурна на 200° до златист загар.




Безглутенови лимонови мъфини

За мен това са най-вкусните мъфини, които някога съм опитвала! Много деликатни и пухкави отвътре. С аромат на лимон и ванилия, толкова уютни - иска ти се хем да ги ядеш,хем само да ги гледаш. Текстурата е като памук,а вкусът - завладяващ. Без глутен. Без захар.

Необходими продукти за 20 броя лимонови мъфина: 1 и ½ чаена чаша оризово брашно; ½ пакетче бакпулвер; кората и сокът на един лимон; 1 течна ванилия; 2 яйца; 100 гр.меко краве или кокосово масло; ½  чаена чаша разстопен мед; шепа стафиди.
Всичко както винаги е лесно и бързо. Смесвате брашното и бакпулвера. В отделна купа разбивате яйцата с меда и маслото. Обърквате всички съставки  заедно с ванилията и лимоновия сок и настъргана кора. Изсипвате в подходящи за мъфини формички. Печете на 180° на средна решетка докато кексчетата не се разпукат. Ако искате ги проверете с клечка за зъби, ако е суха - са готови. Стафидите ги сложих върху всяко по отделно да потънат, но вие може и да ги объркате в сместта.
Ами това е! Аз сега си мисля как искам да…