Ароматна крем супа със зелени подправки и чесън

Днес ви предлагам да опитате крем супа от светли на цвят зеленчуци, подправена с три вида зелени подправки и две-три скилидки чесън.
Необходими продукти:
- 1 малка глава карфиол;
- 1/2 пащърнак ( моят беше голям, около 200 гр.);
- 2 големи моркова;
- 1 голям картоф;
- 2 скилидки чесън;
- 50 гр. краве масло/кокосово масло
- 1чаена лъжица сол;
- щипка сушен босилек, риган и мащерка;
- питейна вода за варене + около литър гореща вода за разреждане.
Приготвя се по аналогичен начин на всички крем супи, които съм ви представяла до сега. Почиствате, нарязвате на едри кубчета зеленчуците и ги слагате да се сварят в посолената вода. Когато омекнат, изливате водата в друг съд и задушавате сварените вече зеленчуци с маслото, нарязаните скилидки чесън и ароматните подправки. Аз ползвах две по-големи скилидки, но ако ви се нрави, може и да добавите повече. Зависи от вкуса ви. Разбърквате и омачквате с дървена лъжица зеленчуците. За разреждането може да ползвате водата от варенето. Аз предпочитам да си преваря нова в кана за възваряване, докато задушавам зеленчуците. Когато водата е готова, изключвам котлона и я добавям заедно със сметаната при задушените зеленчуци и внимателно пасирам. Обикновено ползвам около литър, зависи колко гъста я искам.
Имаме си чудна ароматна крем супичка. Върви идеално с парче сиренце и препечени филийки;)
Относно чесъна, от любимата си кулинарна телевизия "Фиеста" научих, че за да не дразни стомаха, е хубаво да се изчистят стволчетата от скилидките. Аз по принцип не съм имала проблеми, но откакто разбрах, винаги го правя. Като споменах "Фиеста" оттам бях научила също една приказна рецепта за двуцветна крем супа, която ми се получи чудно преди време. Мисля това да е рецептата за следващия постен обяд, който да ви представя. 
 Добър апетит:)

Коментари