За чуждите мисли в нашите глави

В книгата си " Бъди щастлив човек, живей щастливо", Таня Касабова-Христова едно  от нещата, на които обръща внимание, е че често си мислим, че дадени неща са добри за нас, само защото за нашата приятелка са добри; че често взимаме решения под влияние на някой друг, без да сме убедени, че това е "нашето". Няма нищо лошо да искаме съвет или да черпим опит от близките си, но никога не трябва да забравяме, че това е собствения ни живот и никой по-добре от нас не знае какво е щастието, за което копнеем. Книгата много ме вдъхнови. Прочетете я!
Та си мисля как от няколко седмици насам по радиото пускат реклама на накакъв антицелулитен крем и масово жените се юрват да купуват такъв вид козметика с наближаването на лятото, защото "отвън" им се вкарват мисли, че не са достатъчно красиви, имат куп несъвършенства и имат нужда от "подобряване". А дали наистина имат такава нужда? Всички жени имаме целулит. Бебетата се раждат с него! Но комерсиализмът ни залива с " мисли", че не сме достатъчно добри, че трябва да отслабнем и прочее. Всъщност всяка една реклама на нещо си е вкарване на чужди числи в нашите глави. Преди време бах решила да съм дистрибутор на една козметична марка. Отказах се на първия месец, защото искаха да продавам неща на хората, като преди това да ги убедя, че имат нужда от тях....Така наречената "неосъзната потребност"...Та си мисля как хората често живеят и животът, които някой друг е решил, че трябва да се живее. Не искам да задъбавам по темата за това, че живеем в матрицата, но се замислете дали не сте станали вегетарианец, защото някой друг е станал; дали не си купувате неща, от които не се нуждаете; дали не се обличате по начин, който не е вашия, но така е прието....Замислете се, че в момента аз вкарвам в главите ви тези мисли и е много тънка нишката, в която ще сте сигурни, че не аз , а ВИЕ мислите по този начин! ( в случай, че не си го мислите от преди да прочетете статията:) Аз съм понякога с чепат характер, защото изпитвам паника от това някой друг да не ми вкара мислите си в моята глава:) Поне се научих да запазвам добрия тон:) Случвало се е и разбира се, да съм била в грешната позиция и всъщност "чуждите мисли" да са били добри за мен....Важното е да запазиш себе си и да имаш собствени убеждения! Важното е да не чакаме някой друг да мисли вместо нас!

Коментари