Пропускане към основното съдържание

За мен






Здравейте и добре дошли в моя блог! Казвам се Божана Петрова, но често се подписвам като Жани Петрова. Не че не си харесвам името - напротив, прекрасно е! Просто с годините свикнах да ми казват Жани и така си остана в моето съзнание, че съм Жани:)
Блога, който водя отразява голяма част от мен - тук пиша за нещата от живота, които в моя случай формират щастието.Тук публикувам моите си истини - за любовта, която е движеща сила за мен; здравословни и бързи рецепти; тук е мястото, където съм се опитала да събера повечето православни празници, които се честват в България и свързаните с тях народни традиции. Отделям място и за духовни си вдъхновения. От всичко, което съм прочела и осмислила, най-близки до моята душевност са истините, предадени ни от изначалното Християнство и мъдростта на толтеките.

Най - често пиша за моите си вдъхновения. Едно от тях ми е домашния уют. За това тук ще откриете вкусни и лесни рецепти, ревюта на книги и йога практики, които може да правите вкъщи.




В моя блог говоря за щастие! И моята формула е дом и семейство. Оттук нататък всеки, според мен държи щастието в ръцете си, и от всеки човек зависи дали ще му се радва. Всеки ден благодаря за всичко, което имам, което нямам, благодаря за всичко, което знам и незнам. Вярвам, че задълбавайки в проблемите, ги привличаме още повече. Вярвам, че трябва да се говори за любов и здраве. Вярвам, че оплакванията правят живота точно такъв, какъвто го описваме в тях. 
Всекидневните "малки" радости за мен са ключът към хармоничен живот. Обожавам морето, обожавам да се взирам в хоризонта и имам мечта да живея на брега му. Много обичам да чета, да се разхождам, да пиша, да гледам изгрева, да слушам музика, да съзерцавам планината, морето, облаците....и още, и още! Все прекрасни неща! Поддържам здраво тяло, но не и спокоен ум с йога!
Обичам да живея бавно. Да не бързам. Да се любувам. Знам, че "вечното" пришпорване на нещата, постоянното ежедневно бързане за някъде ограбва живота. Ограбва времето. А то не се връща. Поне аз не знам как. И по този повод, ще ви споделя още нещо. Родена съм в голям град и двайсет и една години живях в него. Бързайки. После се преместих в малък град и тук се научих да го давам по-леко, по-осъзнато. Научих се да живея бавно.


Научих се, обаче да приготвям храна бързо:)  Смятам, че ако не ти е професия, безкрайните часове в кухнята само ощетяват живота. Най-сме щастливи, когато сме с близките си хора, помнят се преживяванията, как сме се чувствали, за какво сме мечтаели, какво се е случило, а не скоропостижно изядената храна за вечеря. За това, реших да залагам на бързото, но здравословно, според моите разбирания( не това, което е модерно) готвене, за да мога да живея бавно през останалата част от деня си.

Със сигурност разбрах, че човек, където и да живее, за да е щастлив, трябва да следва любовта. А любовта я има навсякъде, където иска сърцето ти да бъдеш. Следваш ли светлината, няма как да сбъркаш.
По професия и призвание съм икономист и обичам работата си. Това е нещо, което избрах още на четиринайсет да бъда и никога не съм съжалявала за избора си. Вярвам, че всеки има път да следва и моят е прекрасен - изпъстрен с промени и винаги съм на мястото, където трябва да бъда.
Това е моят блог. Периодично допълван. И нека всеки бъде наясно, че тук изразявам личното си мнение, и не държа някой да следва моите "предписания". Просто споделям моите виждания и опит. Всеки носи отговорност за своите чувства и действия, така че на никого не казвам какво да прави. Всеки избира вярванията си.
В блога си публикувам и стихотворения. Може да си поръчате стихосбирката ми "Моят бряг...още съм там, като ми пишете на имейл janipetrova@gmail.com с трите си имена, телефонен номер и адрес на офис на Еконт или Спиди.

Има различни теми отляво в блога, където събирам всичко, което ме вълнува по някакъв начин - лесни рецепти, йога, празници, отношения, книги и др. Старая се да качвам само снимки, правени от мен, но за някои от постовете си съм използвала свалени от we♡ it.

Ами, това е за сега:)
Желая ви мир в душите, светлина в умовете и любов в сърцата!

Благодаря ви, че сте тук!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Портокалов пай без блат и глутен

Този портокалов пай е божествен! Мнооооого вкусен, ви казвам. И много лесен. Идеята за него взех от фейсбук страницата - Tasty Gluten Free Cooking.

Необходими продукти:

2 портокала; 3 яйца; 1 чаена чаша оризово брашно; 1 течна ванилия; 2 супени лъжици кокосово масло; ½ чаена чаша подсладител. Аз използвах кафява захар.



Обелвате портокалите и ги слагате да омекнат на пара. Когато са готови, ги пасирате. Добавяте към пюрето от портокали, разбити три яйца, оризовото брашно,кокосовото масло,ванилията и избрания подсладител. Отново пасирате до еднородна смес и изсипвате в подходящ за целта съд за печене. Аз пекох в застлана с хартия за печене керамична форма, на средна решетка, на 180° до медна коричка. Около 40 минути.

Това е. Имате чудесен ароматен портокалов сладкиш.


Картофени мъфини

Тези чудни картофени кексчета са разбира се лесни и бързи за приготвяне, а освен това са и много подходящи за обяд, когато сме навън, за училищна или офис кутия.
Необходими продукти за 20-на бройки:
5-6 средно големи картофа; шепа нарязан салам; 3 яйца; ⅓ чаена чаша царевично брашно; 50 гр.краве масло; 50 гр.сирене; подправки  според вкуса.
Първото нещо, което трябва да направите е да сварите картофите и да ги намачкате след това на пюре. Овкусявате с подправки, които харесвате. Добавяте яйцата, маслото, сиренето и брашното и обърквате до хомогенна смес. Може да замените сиренето с извара или друг вид. Брашното - също, но аз предпочитам безглутеново и за това използвах царевично.



Изсипвате сместта във формички за мъфини и печете загрята фурна на 200° до златист загар.




Безглутенови лимонови мъфини

За мен това са най-вкусните мъфини, които някога съм опитвала! Много деликатни и пухкави отвътре. С аромат на лимон и ванилия, толкова уютни - иска ти се хем да ги ядеш,хем само да ги гледаш. Текстурата е като памук,а вкусът - завладяващ. Без глутен. Без захар.

Необходими продукти за 20 броя лимонови мъфина: 1 и ½ чаена чаша оризово брашно; ½ пакетче бакпулвер; кората и сокът на един лимон; 1 течна ванилия; 2 яйца; 100 гр.меко краве или кокосово масло; ½  чаена чаша разстопен мед; шепа стафиди.
Всичко както винаги е лесно и бързо. Смесвате брашното и бакпулвера. В отделна купа разбивате яйцата с меда и маслото. Обърквате всички съставки  заедно с ванилията и лимоновия сок и настъргана кора. Изсипвате в подходящи за мъфини формички. Печете на 180° на средна решетка докато кексчетата не се разпукат. Ако искате ги проверете с клечка за зъби, ако е суха - са готови. Стафидите ги сложих върху всяко по отделно да потънат, но вие може и да ги объркате в сместта.
Ами това е! Аз сега си мисля как искам да…